Antykorozja WAXOYL
Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem technologii przy produkcji samochodów, konserwacja podwozia przestanie być potrzebna i mieć jakikolwiek sens. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że technologia zabezpieczenia podwozia, stosowana w samochodach fabrycznych nie sprawdza się w polskich warunkach. Oryginalne zabezpieczenia podwozia narażone są na uszkodzenia mechaniczne wywołane żwirem i kamykami z naszych dróg. Elementy metalowe podwozia zostają odsłonięte. W okresie zimowym na nasze drogi wysypywane jest około 1 mln. ton soli drogowej. Nic więc dziwnego, że po dwóch-trzech latach w samochodach powstają pierwsze ogniska rdzy. Aby do tego nie dopuścić, warto skorzystać z usługi dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego.
W trakcie zabezpieczenia dzięki Systemom Waxoyl, możliwe jest nałożenie preparatów w każdy najmniejszy zakamarek podwozia czy tez profili zamkniętych (drzwi, progi, maska). Kolejnym atutem jest nośnik zabezpieczenia którym jest wosk. Dzięki temu powłoka nigdy do końca nie twardnieje i pozostaje elastyczna przez cały okres użytkowania dostosowuje się do kształtu podwozia i chroni przed uderzeniami kamieni, żwiru czy gruzu. Ma odporność na wysokie/niskie temperatury, dzięki której powłoka nie spływa w wysokich temperaturach i nie wykrusza się w temperaturze poniżej 0° C. Dodatkowo wytłumia wnętrze auta. Wytworzone na bazie wosków produkty Waxoyl zapewniają kompleksową ochronę antykorozyjną pojazdu zarówno "od zewnątrz" jak i "od wewnątrz". Tradycyjne masy bitumiczne z czasem twardnieją i mają tendencję do pękania na skutek pracy płyty podłogowej, otarć czy uszkodzeń od drobnych kamieni, na skutek czego pod nimi dochodzi do rozwoju korozji. Waxoyl zadbał o to, by w produkcie był inchibitor rdzy, który neutralizuje zaczątki rdzy oraz uniemożliwia powstawanie nowych ognisk. Usługa zapewnia skuteczną ochronę przed korozją i oksydacją - chroni przed działaniem wody, soli i piasku. Wykonywana z wykorzystaniem preparatu Hardwax, który tworzy na podwoziu pojazdu trwałą powłokę, chroniącą przed oksydacją i korozją.

Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia z wykorzystaniem preparatu Waxoyl Professional 120-4, który na wiele lat zabezpieczy od wewnątrz profile zamknięte, takie jak wnętrza drzwi, progi, pokrywę bagażnika i maskę. Dzięki swojej wysokiej skuteczności pomoże utrzymać integralność struktury pojazdu, przedłuży jego żywotność i spowolni już działające procesy powstawania korozji. Doskonałe własności rozpylania, dzięki czemu zabezpieczone zostają trudno dostępne przestrzenie wewnętrzne bez konieczności demontażu elementów obicia. Kolejna zaleta to trwałość: bezbarwny i bezwonny film ochronny o grubości 50 mikronów wystarczy do długoletniej ochrony przed rdzą.
Warto zwrócić uwagę, że dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne nie tylko wydłużą trwałość stalowych i aluminiowych elementów pojazdu, lecz także podniosą wartość auta przy odsprzedaży. Sprzedaż samochodu ze śladami korozji bywa często utrudniona. Walka z rdzą okazuje się niezwykle uciążliwa oraz kosztowna, tymczasem zabezpieczenie antykorozyjne rozwiąże ryzyko pojawienia się ognisk korozji na kilka lat.

Stosowany przez firmę O-Z CAR proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL, składa się z następujących etapów:
- demontaż osłon i nadkoli,
- mycie podwozia,
- suszenie,
- zabezpieczenie karoserii auta i elementów typu hamulce, układ wydechowy, itp.
- czyszczenie mechaniczne podwozia,
- odpylenie podwozia,
- odtłuszczenie podwozia,
- nałożenie podkładu reaktywnego,
- wypełnienie profili zamkniętych substancją antykorozyjną,
- zabezpieczanie podwozia powłoką antykorozyjną.

stan podwozia przed zabezpieczeniem

stan podwozia po zabezpieczeniu
- najnowsza generacja ochrony antykorozyjnej
- elastyczna powłoka z autoregeneracją
- skład zatwierdzony przez producentów samochodów OEM - jakość premium
- produkt nieszkodliwy dla środowiska
- powłoka w kolorze beżowym preferowana do nowych aut
- powłoka w kolorze czarnym preferowana do aut używanych
- nowy system posiada zwiększona ochronę przed korozją (mocniejsze inhibitory korozji),lepsza ochrona przed solą drogową
Certyfikaty i rekomendacje dla WAXOYL

American Standard Testing Bureau

Swiss Federal Laboratories for Material Testing & Research

German Technische Überwachungsverein Institute (TÜV)

South African Bureau of Standards

R&D Institute for Transport Engineering Russia

Automotive Research Association of India

Technical Research Institute of Sweden (SP)

Italian Laboratorio Prevenzione Incendi (LAPI)
TESTY WAXOYL 120-4

WAXOYL 120-4 została zaaplikowana na połowie arkusza stalowej blachy, który następnie został poddany 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. Zabezpieczona powierzchnia nie skorodowała. Co więcej, część niepokrytej produktem powierzchni również została zabezpieczona dzięki właściwościom kapilarnym produktu.

Arkusz blachy stalowej został w dwóch-trzecich pokryty specjalną taśmą. Pozostałą część zabezpieczono Waxoyl 120-4. Po usunięciu taśmy arkusz został poddany 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. Na niezabezpieczonej części pojawiła się korozja.
Następnie jedna trzecia arkusza została ponownie pokryta taśmą zabezpieczającą, a na pozostałą część zaaplikowano Waxoyl 120-4, w tym również na fragment, gdzie już była widoczna korozja. Po usunięciu taśmy blachę ponownie poddano 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. W rezultacie:
- część niezabezpieczona Waxoyl 120-4 jest kompletnie skorodowana,
- część, która skorodowała, a następnie została zabezpieczona Waxoyl 120-4 - dalsza korozja została powstrzymana, co jest widoczne w zmianie koloru i wyglądu,
- część zabezpieczona na początku testu - kompletna ochrona, brak śladów korozji.