Aktualności
  • Co to jest TPMS?

    Wiecie co to jest TPMS i w co właściwie, zgodnie Zgodnie z Dyrektywą UE, od 1-go listopada 2014 r. wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą zostać wyposażone?

  • Zabezpieczenia antykorozyjne

    z poradnika mechanika:

    Kupiłeś nowy samochód w salonie firmowym i myślisz, że jest dobrze zabezpieczony? Nic bardziej mylnego. Oryginalne zabezpieczenia podwozia narażone są na uszkodzenia mechaniczne wywołane żwirem i kamykami z naszych dróg, szczególnie w polskich realiach.

  • Nowe opony

    z poradnika wulkanizatora:

    jeśli założyłeś w swoim samochodzie nowe opony (zimowe lub letnie) pamiętaj, że przez pierwsze 50 km będą one posiadać gorsze właściwości podczas hamowania!







Partnerzy SEO:

Darmowy Katalog Stron SEO Wolomin.BIZ.PL




Zabezpieczenia antykorozyjne

Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem technologii przy produkcji samochodów, konserwacja podwozia przestanie być potrzebna i mieć jakikolwiek sens. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że technologia zabezpieczenia podwozia, stosowana w samochodach fabrycznych nie sprawdza się w polskich warunkach. Oryginalne zabezpieczenia podwozia narażone są na uszkodzenia mechaniczne wywołane żwirem i kamykami z naszych dróg. Elementy metalowe podwozia zostają odsłonięte. W okresie zimowym na nasze drogi wysypywane jest około 1 mln. ton soli drogowej. Nic więc dziwnego, że po dwóch-trzech latach w samochodach powstają pierwsze ogniska rdzy. Aby do tego nie dopuścić, warto skorzystać z usługi dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego.



W trakcie zabezpieczenia dzięki pistoletom Sata, specjalnie przygotowanym do nakładania produktów Waxoyl, możliwe jest nałożenie preparatów w każdy najmniejszy zakamarek podwozia czy tez profili zamkniętych (drzwi, progi, maska). Kolejnym atutem jest nośnik zabezpieczenia którym jest wosk. Dzięki temu powłoka nigdy do końca nie twardnieje i pozostaje elastyczna przez cały okres użytkowania dostosowuje się do kształtu podwozia i chroni przed uderzeniami kamieni, żwiru czy gruzu. Ma odporność na wysokie/niskie temperatury, dzięki której powłoka nie spływa w wysokich temperaturach i nie wykrusza się w temperaturze poniżej 0° C. Dodatkowo wytłumia wnętrze auta. Wytworzone na bazie wosków produkty Waxoyl zapewniają kompleksową ochronę antykorozyjną pojazdu zarówno "od zewnątrz" jak i "od wewnątrz". Tradycyjne masy bitumiczne z czasem twardnieją i mają tendencję do pękania na skutek pracy płyty podłogowej, otarć czy uszkodzeń od drobnych kamieni, na skutek czego pod nimi dochodzi do rozwoju korozji. Waxoyl zadbał o to, by w produkcie był inchibitor rdzy, który neutralizuje zaczątki rdzy oraz uniemożliwia powstawanie nowych ognisk. Usługa zapewnia skuteczną ochronę przed korozją i oksydacją - chroni przed działaniem wody, soli i piasku. Wykonywana z wykorzystaniem preparatu Hardwax, który tworzy na podwoziu pojazdu trwałą powłokę, chroniącą przed oksydacją i korozją.




Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia z wykorzystaniem preparatu Waxoyl Professional 120-4, który na wiele lat zabezpieczy od wewnątrz profile zamknięte, takie jak wnętrza drzwi, progi, pokrywę bagażnika i maskę. Dzięki swojej wysokiej skuteczności pomoże utrzymać integralność struktury pojazdu, przedłuży jego żywotność i spowolni już działające procesy powstawania korozji. Doskonałe własności rozpylania, dzięki czemu zabezpieczone zostają trudno dostępne przestrzenie wewnętrzne bez konieczności demontażu elementów obicia. Kolejna zaleta to trwałość: bezbarwny i bezwonny film ochronny o grubości 50 mikronów wystarczy do długoletniej ochrony przed rdzą.


Warto zwrócić uwagę, że dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne nie tylko wydłużą trwałość stalowych i aluminiowych elementów pojazdu, lecz także podniosą wartość auta przy odsprzedaży. Sprzedaż samochodu ze śladami korozji bywa często utrudniona. Walka z rdzą okazuje się niezwykle uciążliwa oraz kosztowna, tymczasem zabezpieczenie antykorozyjne rozwiąże ryzyko pojawienia się ognisk korozji na kilka lat.




Stosowany przez firmę O-Z CAR proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL, składa się z następujących etapów:

  • demontaż osłon i nadkoli,
  • mycie podwozia,
  • zabezpieczenie karoserii auta i elementów typu hamulce, układ wydechowy, itp.
  • czyszczenie mechaniczne podwozia,
  • odpylenie podwozia,
  • wypełnienie profili zamkniętych substancją antykorozyjną
  • zabezpieczanie podwozia powłoką antykorozyjną.




stan podwozia przed zabezpieczeniem


stan podwozia po zabezpieczeniu

więcej zdjęć z zabezpieczania antykorozyjnego w sekcji GALERIA



W naszej ofercie mamy następujące opcje konserwacji:

ZABEZPIECZENIA ANTYKOROZYJNE WAXOYL Cena
Konserwacja antykorozyjna nadwozie - profile zamknięte (A) od 200,00 PLN
Konserwacja antykorozyjna płyty podłogowej (B) od 400,00 PLN
Konserwacja antykorozyjna nadkola (C) od 200,00 PLN
Konserwacja antykorozyjna pakiet premium (A + B + C) od 700,00 PLN
Konserwacja antykorozyjna punktowa od 50,00 PLN



Certyfikaty i rekomendacje dla WAXOYL


American Standard Testing Bureau


Swiss Federal Laboratories for Material Testing & Research


German Technische Überwachungsverein Institute (TÜV)


South African Bureau of Standards


R&D Institute for Transport Engineering Russia


Automotive Research Association of India


Technical Research Institute of Sweden (SP)


Italian Laboratorio Prevenzione Incendi (LAPI)



TESTY WAXOYL 120-4




WAXOYL 120-4 została zaaplikowana na połowie arkusza stalowej blachy, który następnie został poddany 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. Zabezpieczona powierzchnia nie skorodowała. Co więcej, część niepokrytej produktem powierzchni również została zabezpieczona dzięki właściwościom kapilarnym produktu.



Arkusz blachy stalowej został w dwóch-trzecich pokryty specjalną taśmą. Pozostałą część zabezpieczono Waxoyl 120-4. Po usunięciu taśmy arkusz został poddany 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. Na niezabezpieczonej części pojawiła się korozja.

Następnie jedna trzecia arkusza została ponownie pokryta taśmą zabezpieczającą, a na pozostałą część zaaplikowano Waxoyl 120-4, w tym również na fragment, gdzie już była widoczna korozja. Po usunięciu taśmy blachę ponownie poddano 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. W rezultacie:

  • część niezabezpieczona Waxoyl 120-4 jest kompletnie skorodowana,
  • część, która skorodowała, a następnie została zabezpieczona Waxoyl 120-4 - dalsza korozja została powstrzymana, co jest widoczne w zmianie koloru i wyglądu,
  • część zabezpieczona na początku testu - kompletna ochrona, brak śladów korozji.