Antykorozja WAXOYL




Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem technologii przy produkcji samochodów, konserwacja podwozia przestanie być potrzebna i mieć jakikolwiek sens. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że technologia zabezpieczenia podwozia, stosowana w samochodach fabrycznych nie sprawdza się w polskich warunkach. Oryginalne zabezpieczenia podwozia narażone są na uszkodzenia mechaniczne wywołane żwirem i kamykami z naszych dróg. Elementy metalowe podwozia zostają odsłonięte. W okresie zimowym na nasze drogi wysypywane jest około 1 mln. ton soli drogowej. Nic więc dziwnego, że po dwóch-trzech latach w samochodach powstają pierwsze ogniska rdzy. Aby do tego nie dopuścić, warto skorzystać z usługi dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego.






W trakcie zabezpieczenia dzięki Systemom Waxoyl, możliwe jest nałożenie preparatów w każdy najmniejszy zakamarek podwozia czy tez profili zamkniętych (drzwi, progi, maska). Kolejnym atutem jest nośnik zabezpieczenia którym jest wosk. Dzięki temu powłoka nigdy do końca nie twardnieje i pozostaje elastyczna przez cały okres użytkowania dostosowuje się do kształtu podwozia i chroni przed uderzeniami kamieni, żwiru czy gruzu. Ma odporność na wysokie/niskie temperatury, dzięki której powłoka nie spływa w wysokich temperaturach i nie wykrusza się w temperaturze poniżej 0° C. Dodatkowo wytłumia wnętrze auta. Wytworzone na bazie wosków produkty Waxoyl zapewniają kompleksową ochronę antykorozyjną pojazdu zarówno "od zewnątrz" jak i "od wewnątrz". Tradycyjne masy bitumiczne z czasem twardnieją i mają tendencję do pękania na skutek pracy płyty podłogowej, otarć czy uszkodzeń od drobnych kamieni, na skutek czego pod nimi dochodzi do rozwoju korozji. Waxoyl zadbał o to, by w produkcie był inchibitor rdzy, który neutralizuje zaczątki rdzy oraz uniemożliwia powstawanie nowych ognisk. Usługa zapewnia skuteczną ochronę przed korozją i oksydacją - chroni przed działaniem wody, soli i piasku. Wykonywana z wykorzystaniem preparatu Hardwax, który tworzy na podwoziu pojazdu trwałą powłokę, chroniącą przed oksydacją i korozją.







Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia z wykorzystaniem preparatu Waxoyl Professional 120-4, który na wiele lat zabezpieczy od wewnątrz profile zamknięte, takie jak wnętrza drzwi, progi, pokrywę bagażnika i maskę. Dzięki swojej wysokiej skuteczności pomoże utrzymać integralność struktury pojazdu, przedłuży jego żywotność i spowolni już działające procesy powstawania korozji. Doskonałe własności rozpylania, dzięki czemu zabezpieczone zostają trudno dostępne przestrzenie wewnętrzne bez konieczności demontażu elementów obicia. Kolejna zaleta to trwałość: bezbarwny i bezwonny film ochronny o grubości 50 mikronów wystarczy do długoletniej ochrony przed rdzą.


Warto zwrócić uwagę, że dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne nie tylko wydłużą trwałość stalowych i aluminiowych elementów pojazdu, lecz także podniosą wartość auta przy odsprzedaży. Sprzedaż samochodu ze śladami korozji bywa często utrudniona. Walka z rdzą okazuje się niezwykle uciążliwa oraz kosztowna, tymczasem zabezpieczenie antykorozyjne rozwiąże ryzyko pojawienia się ognisk korozji na kilka lat.





Stosowany przez firmę O-Z CAR proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL, składa się z następujących etapów:

    • demontaż osłon i nadkoli,
    • mycie podwozia,
    • suszenie,
    • zabezpieczenie karoserii auta i elementów typu hamulce, układ wydechowy, itp.
    • czyszczenie mechaniczne podwozia,
    • odpylenie podwozia,
    • odtłuszczenie podwozia,
    • nałożenie podkładu reaktywnego,
    • wypełnienie profili zamkniętych substancją antykorozyjną,
    • zabezpieczanie podwozia powłoką antykorozyjną.



stan podwozia przed zabezpieczeniem





stan podwozia po zabezpieczeniu

Cechy zabezpieczeń WAXOYL SF:
    • najnowsza generacja ochrony antykorozyjnej
    • elastyczna powłoka z autoregeneracją
    • skład zatwierdzony przez producentów samochodów OEM - jakość premium
    • produkt nieszkodliwy dla środowiska
    • powłoka w kolorze beżowym preferowana do nowych aut
    • powłoka w kolorze czarnym preferowana do aut używanych
    • nowy system posiada zwiększona ochronę  przed korozją (mocniejsze inhibitory korozji),lepsza ochrona przed solą drogową

Certyfikaty i rekomendacje dla WAXOYL





American Standard Testing Bureau





Swiss Federal Laboratories for Material Testing & Research





German Technische Überwachungsverein Institute (TÜV)





South African Bureau of Standards





R&D Institute for Transport Engineering Russia





Automotive Research Association of India





Technical Research Institute of Sweden (SP)





Italian Laboratorio Prevenzione Incendi (LAPI)



TESTY WAXOYL 120-4




WAXOYL 120-4 została zaaplikowana na połowie arkusza stalowej blachy, który następnie został poddany 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. Zabezpieczona powierzchnia nie skorodowała. Co więcej, część niepokrytej produktem powierzchni również została zabezpieczona dzięki właściwościom kapilarnym produktu.


Arkusz blachy stalowej został w dwóch-trzecich pokryty specjalną taśmą. Pozostałą część zabezpieczono Waxoyl 120-4. Po usunięciu taśmy arkusz został poddany 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. Na niezabezpieczonej części pojawiła się korozja.



Następnie jedna trzecia arkusza została ponownie pokryta taśmą zabezpieczającą, a na pozostałą część zaaplikowano Waxoyl 120-4, w tym również na fragment, gdzie już była widoczna korozja. Po usunięciu taśmy blachę ponownie poddano 3-miesięcznemu oddziaływaniu roztworów soli. W rezultacie:
    • część niezabezpieczona Waxoyl 120-4 jest kompletnie skorodowana,
    • część, która skorodowała, a następnie została zabezpieczona Waxoyl 120-4 - dalsza korozja została powstrzymana, co jest widoczne w zmianie koloru i wyglądu,
    • część zabezpieczona na początku testu - kompletna ochrona, brak śladów korozji.














Script logo